Juni 2020

De gastenkaart in het Schmallenberger Sauerland en de vakantieregio Eslohe is digitaal

Minder papier en meer service dankzij de digitalisering

Schmallenberg. De Schmallenberger Sauerland Card biedt gasten in het Schmallenberger Sauerland en de vakantieregio Eslohe een belangrijke meerwaarde voor hun vakantie. Hiermee kunnen vele musea en de ÖPNV gratis worden bezocht, kunnen vrijetijdsaanbiedingen of de verhuisbus worden gebruikt en nog veel meer. Sinds het begin van de week is deze service weer aanzienlijk verbeterd. De gastheren van de regio kunnen hun gasten nu een digitaal inschrijvingsformulier per e-mail sturen voor hun aankomst. Ter plaatse is de gastenkaart in de vorm van een QR-code op de mobiele telefoon dan zeer snel en eenvoudig bij de hand, om lange wachttijden aan de kassa of bij het instappen in de bus te voorkomen en om te voorkomen dat u het papieren inschrijvingsformulier te allen tijde bij u moet hebben. Thorsten Schulte van Schmallenberg's Sauerland Tourismus GmbH legt uit: "Gegevensbeveiliging was natuurlijk een belangrijk aspect van dit project, waar we in alle opzichten rekening mee wilden houden. Onze partner, AVS GmbH uit Bayreuth, die al lange tijd verantwoordelijk is voor ons registratiesysteem, heeft ons een veilige procedure geboden die de gegevens van de gasten optimaal beschermt" De introductie van de digitale gastenkaart was een verdere logische stap met betrekking tot de kwaliteitsoptimalisatie van de vakantieregio, die al enkele maanden in voorbereiding was. Hubertus Schmidt, Managing Director, legt uit: "Na de moeilijke afgelopen weken is er nu een grote kans dat gasten hun vakantie liever voor hun eigen deur doorbrengen. Met de uitstekende kwaliteit van onze gastheren, maar ook de toeristische infrastructuur als geheel, kunnen we zeker interessante nieuwe doelgroepen naar onze regio lokken"

Herstart na lockdown

Net nu het toerisme in de regio weer op gang komt en de "grote vakantie" om de hoek komt, wordt de Schmallenberger Sauerland Card weer graag gebruikt. De wandelbus rijdt nu volgens de gebruikelijke dienstregeling van woensdag tot zaterdag, de musea en het openluchtzwembad zijn weer open en een bezoek aan de vrijetijdsbestemmingen is voor houders van de gastenkaart tegen een onklopbaar lage toegangsprijs mogelijk. Zo zijn er bijvoorbeeld boottochten op de Sauerlandse meren, het THIKOS Kinderland of de huidige speciale tentoonstelling in het Sauerlandse museum in Arnsberg. Ondanks alle ontspanning geldt echter nog steeds: "Gasten moeten zich ruim voor de dagtocht informeren, want soms moeten er online kaartjes worden besteld of gelden er maximale bezoekersaantallen", legt Thorsten Schulte uit. "Wij hebben op onze website uitgebreide informatie hierover samengesteld en ons team staat ook ter beschikking van de gasten van 10 tot 15 uur op weekdagen en van 10 tot 13 uur in het weekend voor eventuele vragen"

(2.888 tekens inclusief spaties)

Schmallenberger Sauerland Toerisme | Katja Lutter

Poststr. 7 - 57392 Schmallenberg

Telefoon: 02972 9740-53 - Fax: 02972 9740-26

e-mail lutter@schmallenberger-sauerland.de

Internet www.schmallenberger-sauerland.de

Beste gasten!
Wij beantwoorden uw vragen over het Schmallenberg Sauerland en de vakantieregio Eslohe graag via Whatsapp tijdens onze openingstijden. Met een klik op het symbool rechtsonder bent u al een stap dichter bij uw ontspannende vakantie.