Augustus 2017

Samenwerking Schmallenberger Kinderland in een nieuw jasje

Intensieve samenwerking en een modern extern imago zorgen voor succes

Schmallenberg. Het goede netwerk van de bedrijven is een van de recepten voor het succes van de samenwerking Schmallenberger Kinderland. Wederzijdse ondersteuning bij alle vragen over bedrijfsuitrusting, bemiddeling van gastverzoeken onder elkaar en gewoon praten over het dagelijks leven met de boerderij en de gasten helpen enorm om de hoge kwaliteit van het aanbod te behouden. Zo kwamen ze in juli weer bij elkaar voor de traditionele halfjaarlijkse bijeenkomst. Deze keer in de "Hasenstall" in Medebach, het nieuwe gastronomische aanbod op de Aventura Spielberg, om deze nieuwe bestemming te leren kennen en belangrijke onderwerpen te bespreken voordat de vakantie begint. "De onderlinge samenhang is zeer goed en de regelmatige discussies helpen elk afzonderlijk bedrijf in zijn dagelijkse werk", benadrukt Markus Schulte-Göbel, al jaren voorzitter van de samenwerking.

Nieuwe catalogus en nieuwe website gepresenteerd
Tijdens de halfjaarlijkse bijeenkomst werd de nieuwe Kinderland-brochure voor 2017 en 2018 aan de aanwezige leden gepresenteerd, die volledig aansluit bij het nieuwe uiterlijk dat aan het begin van het jaar unaniem werd overeengekomen. De nieuwe website www.schmallenberger-kinderland.de volgt ook deze richtlijnen en kon vorige week online worden gezet. Beide publicaties hebben tot doel het thema familievakanties en vooral de afzonderlijke bedrijven van de samenwerking op een sympathieke en doelgroepgerichte manier te presenteren. Hubertus Schmidt, directeur toerisme van het Schmallenberger Sauerland en de vakantieregio Eslohe benadrukt: "De brochure en de website zijn voor ons zeer belangrijke media om het thema gezinsvakanties en vooral de hoge competentie en kwaliteit van de regio voor gezinsvakanties naar buiten te brengen. Een modernisering van het uiterlijk, met logo en reagerende kleurenwereld, was na meer dan 15 jaar absoluut noodzakelijk, met name wat betreft het gebruik van de nieuwe media Bijzonder opvallend in het nieuwe ontwerp van de Kinderlandse vestigingen zijn de 8 vriendelijke boerderijdieren, die de boodschap van de samenwerking overbrengen.

Naast een gedetailleerde beschrijving van de afzonderlijke vakantieboerderijen bevat de brochure een afneembaar middenstuk met kleurplaten voor de kinderen en uitgebreide excursietips voor het hele gezin. Daarnaast worden de kwaliteitscriteria van de samenwerking, die de basis vormen voor de succesvolle ontwikkeling op de markt gedurende vele jaren, in detail beschreven. Daarnaast biedt de website nog meer actuele informatie, zoals de dagelijkse beschikbaarheid van de vakantiewoningen en familiekamers of directe contactmogelijkheden met het Kinderlandse hoofdkantoor, dat advies geeft over de vakantieplanning en ook de aangesloten bedrijven als dienstverlener ondersteunt bij alle vragen die betrekking hebben op hun bedrijf.

Druk op contact:
Gasteninformatie Schmallenberger zure
land Hubertus Schmidt
Poststr. 7, 57392 Schmallenberg
Telefoon: 0 29 72 - 97 40 0, fax: 0 29 72 - 97 40 26
E-mail: schmidt@schmallenberger-sauerland.de

PDF-download

Beste gasten!
Wij beantwoorden uw vragen over het Schmallenberg Sauerland en de vakantieregio Eslohe graag via Whatsapp tijdens onze openingstijden. Met een klik op het symbool rechtsonder bent u al een stap dichter bij uw ontspannende vakantie.